Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Analizy Rynkowe (EP) RSS

[2021-02] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Lutym

Drukuj

[2021-02] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanu w Lutym

Oczekuje się, że popyt na europejskim rynku poliwęglanów nadal pozostanie dobry w pierwszych kwartałach 2021 roku, ale na branżę wpływa niedobór surowców - ograniczona podaż propylenu w Europie ogranicza produkcję kumenu, fenolu i acetonu. Jednocześnie na rynku występuje niedobór bisfenol A po zmniejszeniu wolumenu importu z Azji, a Hexion ogłosił po raz drugi siłę wyższą na BPA w swoim zakładzie w Pernis w ciągu trzech miesięcy. Pod koniec lutego firma odnotowała również podwyżkę o 250 EUR/T dla swobodnie negocjowanego BPA, obowiązującą od 1 marca. 

Popyt ze strony przemysłu samochodowego utrzymuje się na wysokim poziomie, ale istnieje rosnąca ostrożność co do perspektyw na II kwartał. Poziomy zapasów w przemyśle samochodowym zostały uzupełnione po ich wyczerpaniu w zeszłym roku, a niedobór chipów półprzewodnikowych może zacząć wpływać na produkcję samochodów. Jednocześnie sprzedaż w styczniu zanotowała głębokie spadki. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów liczba rejestracji nowych samochodów spadła o 24,0% w styczniu do 726.491 sztuk, co oznacza najniższą łączną sumę w styczniu w historii. Prawie wszystkie 27 rynków UE odnotowało w zeszłym miesiącu dwucyfrowe straty, w tym trzy z czterech największych: Hiszpania (-51,5%), następnie Niemcy (-31,1%) oraz Włochy (-14,0%). W rzeczywistości Szwecja (+22,5%) i Francja (-5,8%) były jedynymi krajami UE, które nie odnotowały dwucyfrowych spadków w styczniu. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) prognozuje, że 2021 roku będzie pierwszym krokiem na drodze do ożywienia na rynku motoryzacyjnym w Europie, z prognozą wzrostu sprzedaży o około 10% w 2021 roku. Rynek samochodów osobowych w UE skurczył się o 23,7% w 2020 roku do 9,9 mln sztuk. Chociaż popyt z Azji już się poprawił, nadal istnieją obawy dotyczące rynku krajowego. Udział w rynku samochodów doładowywanych elektrycznie wzrósł znacznie w zeszłym roku, a wstępne dane z 2020 roku wskazują na udział w rynku w całej UE na poziomie 10,5%, w porównaniu z 3% w 2019 roku. ACEA wzywa do odpowiedniego wsparcia politycznego, w tym ogromnego rozwoju infrastruktury ładowania i tankowania. Ponadto potrzebna jest realistyczna strategia europejska dotycząca dostępu do dostaw i surowców niezbędnych dla tych pojazdów. Niedawny niedobór mikroczipów jest ilustracją tego, jak problematyczne może być nagłe przerwanie dostaw krytycznych dla przemysłu, który już jest pod presją Brexitu. 

Firma Trinseo ogłosiła podwyżkę o 40 EUR/T poliwęglanu ogólnego przeznaczenia od 1 lutego lub na ile pozwalają na to istniejące kontrakty. Wzrost ten znajdzie odzwierciedlenie w cenach na II kwartał. /Źródło: TOC/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Przeczytaj także:

Polecamy:

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent