Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Marketing Internetowy RSS

Reklama w Social Media

Drukuj

Reklama w Social Media

Zarządzasz firmą z wieloletnią tradycją, produkujesz wysokiej klasy materiały, prowadzisz zaawansowane badania, a może właśnie wkraczasz do e-commerce?  Bez względu na to, z jakich modeli sprzedaży korzystasz (Direct-to-Consumer, Business-to-Business, Business-to-Consumer), działania organiczne mogą okazać się niewystarczające, by budować rozpoznawalność w Internecie, sprzedawać, opowiadać o firmie i jej sukcesach. Podczas analizy strategii komunikacji firmy często widzimy, że wyjście z reklamą poza sieć Google może okazać się dobrym posunięciem.

Media społecznościowe w biznesie

Media społecznościowe okazują się jednym ze skuteczniejszych narzędzi budowania wizerunku, generowania ruchu na stronie internetowej, zwiększania sprzedaży. Ułatwiają porozumiewanie się klientami, zwłaszcza jeśli mówimy o D2C, gdzie jednym „pośrednikiem” między producentem a klientem jest kanał komunikacji. 

Niekwestionowanym liderem mediów społecznościowych na świecie jest Facebook z ponad 2,6 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Facebook umożliwia prowadzenie działań organicznych i reklamowych (w ramach Facebook Audience Network również wychodzących poza platformę). Organicznym jest na przykład prowadzenie profilu firmy, w tym zamieszczanie informacji w zakładce „oferty pracy”. Drugą, najpopularniejszą platformą społecznościową wykorzystywaną przez marketerów B2B, jest serwis biznesowy LinkedIn. Według HubSpot, LinkedIn jest o 277% skuteczniejszy w pozyskiwaniu potencjalnych klientów niż Facebook Twitter. A według raportu Rynek kapitałowy i spółki z WIG 30 w mediach społecznościowych konto na LinkedIn prowadzi już co trzecia duża firma. Przedsiębiorstwa opierające się na modelu współpracy z klientami indywidualnymi częściej, niż firmy B2B korzystają z FacebookaInstagrama i Pinteresta

Korzyści reklamy w social media 

Inteligentne rozwiązania reklamowe w social media pozwalają kierować przekaz do osób z segmentów grupy docelowej. Jak? Precyzyjnie określając dane, jakimi identyfikujemy odbiorców. W zależności od systemu reklamowego mogą to być informacje o lokalizacji, zajmowanego stanowiska pracy, języku, urządzeniu itp. Reklama może także dotrzeć do użytkowników o cechach podobnych do naszych klientów lub osób, które korzystały ze strony internetowej.  

Dzięki reklamie w social media uzyskasz przede wszystkim:

  • widoczność firmy wśród potencjalnych klientów,
  • rozpoznawalność w branży,
  • wzrost zawieranych umów biznesowych, 
  • sprzedaż i poprawę konwersji,
  • budowanie marki pracodawcy (employer branding),
  • zaangażowanie odbiorców i większą wiedzę o grupie docelowej,
  • możliwość zaprezentowania firmy/oferty przez dowolny format (np. film), 
  • korzyści wynikające z realizacji celu przy niewielkim nakładzie finansowym.

Kanały social media 

Social media to nie tylko platformy społecznościowe typu Facebook czy LinkedIn. Pod tym pojęciem wymienić możemy kanały komunikacji, takie jak:

  • komunikatory (np. WhatsApp i Messenger),
  • strony opiniotwórcze (np. Trusted Shops, Opineo),
  • platformy wideo (np. YouTube),
  • blogosferę.

Reklamy w social media obsługiwane są przez systemy reklamowe, czy to oferowane przez konkretną platformę (np. Facebook for Business dla Facebooka, Instagrama, WhatsApp i Audience Network) czy w ramach usług Google (np. reklamę na YouTube utworzymy poprzez Google Ads).

Serwisem społecznościowym, który warto uwzględnić przy promocji na rynkach wschodnich, jest VKontakte – rosyjskojęzyczny odpowiednik Facebooka. Jeśli Twoi potencjalni klienci zamieszkują Rosję, Białoruś, w Armenię, Uzbekistan, Kirgistan, Mołdawię, Azerbejdżan czy Litwę, Łotwę, Rumunię i Czechy korzystanie z VK może pomóc w ich pozyskiwaniu. Narzędzia analityczne VKontakte pozwolą poznać rynek, konkurencję i odbiorców, a co z tym idzie, jeszcze dokładniej sformułować reklamę.

Współpraca w zakresie promocji

To, jaki kierunek przybierze kampania reklamowa, zależy od kanału komunikacji i celu, a te z kolei różnią się w zależności od narzędzia. Może to być wzrost np.: rozpoznawalności i zasięg marki, ruch na stronie z ofertami pracy, zaangażowanie osób mających wcześniej kontakt z firmą, konwersja czy sprzedaż z katalogu.  

Wybór celu poprzedzamy analizą środowiska biznesowego firmy i jej konkurencji oraz poznaniem potrzeb – cele są tożsame ze strategią i wspierają jej realizację. Proponujemy klientowi najkorzystniejsze rozwiązanie w postaci wybranego kanału social media. Być może wystarczy prowadzenie działań na LinkedIn albo konieczne będzie rozszerzenie promocji na inne media, jak chociażby serwis YouTube. Treści wypełniające reklamę (elementy multimedialne i przycisk CTA) są ściśle związane z odbiorcami – ich preferencjami i konsumpcją określonych przekazów reklamowych oraz charakterem komunikacji firmy. 

W ramach usługi przygotowujemy harmonogram kampanii reklamowej, zarządzamy budżetem, mierzmy skuteczność poszczególnych reklam, a w razie zauważanych dysproporcji między wdrożonymi środkami a efektywnością, modyfikujemy pierwotne założenia promocji.  Podczas współpracy za kontakt odpowiada indywidualny opiekun klienta, którego zadaniem jest informowanie o przebiegu i efektach kampanii oraz nadzorowanie pracy zespołu projektowego.

Partnerem Działu SEM 4Plastics jest firma IDEO Force.

Jeśli chcesz porozmawiać na temat współpracy związanej z MARKETINGIEM INTERNETOWYM - skontaktuj się z nami.

 

Źródła danych:

1. https://www.hubspot.com/marketing-statistics

2. https://kinsta.com/blog/linkedin-statistics/

3. Social Media Marketing Industry Report 2020 

 

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Przeczytaj także:

Ankieta

Plastline

Plastinvent