Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Rynek Kapitałowy i Spółki WIG 30 w Mediach Społecznościowych
Rynek Kapitałowy i Spółki WIG 30 w Mediach Społecznościowych
Raport: Rynek kapitałowy i spółki z WIG 30 w mediach społecznościowych Co trzecia duża firma ma konto na LindkedIn
PKN Orlen, LPP i mBank to najaktywniejsze spółki z WIG 30 na Linkedln, a Orange, PKN Orlen i PLAY na Twitterze. Pozycję lidera na YouTube zajmuje CD Projekt. Wśród portali finansowo-giełdowych największy ruch generuje Money.pl, przed Bankier.pl. Maciej Samcik i Michał Szymański to najpopularniejsi blogerzy finansowi, a Wojciech Białek lideruje blogerom giełdowym. Krzysztof Berenda (RMF 24), Rafał Hirsch (Business Insider) i Grzegorz Nawacki (Puls Biznesu) mają najwięcej obserwujących wśród dziennikarzy i komentatorów na Twitterze – to najważniejsze wnioski płynące z najnowszego raportu autorstwa analityków Martis CONSULTING.
Analizie poddano takie media, jak LinkedIn, Twitter i YouTube, świadomie rezygnując z Facebooka, który zdaniem autorów nie należy do kluczowych w dziedzinie komunikacji finansowej. Ocenie poddano 30 kluczowych dla warszawskiego parkietu spółek oraz zarządzających nimi managerów. W ich przypadku decydującym kryterium była liczba obserwujących, zaś dla portali i blogerów był to ruch na stronie.
- Okazuje się, że tylko jedna trzecia prezesów największych spółek z warszawskiej giełdy prowadzi aktywną komunikację za pomocą LinkedIn. Jeszcze mniej, bo 20 procent publikuje regularnie na Twitterze. Liderami są managerowie z zagranicy związani z sektorem telekomunikacyjnym: Jean Francois Fallacher z Orange i Jan Marc Harion z PLAY. Każdego z nich obserwuje na LinkedIn prawie 6 tysięcy osób – powiedział Dariusz Jarosz, prezes zarządu Martis CONSULTING, główny autor opracowania.
Wśród mediów o tematyce finansowo – giełdowej prym wiedzie portal money.pl, zaraz za nim plasuje się bankier.pl z największą liczbą obserwujących na YouTube. W czołówce są zarówno portale powiązane z wydawcami mediów tradycyjnych (pb.pl, forsal.pl, wnp.pl, parkiet.com), jak i redakcje operujące wyłącznie w sieci (money.pl , stooq.pl, cashless.pl czy strefainwestorów.pl).
LinkedIn – ranking spółek z WIG30 według liczby obserwujących
| Firma | Liczba Obserwujących | Liczba Pracowników (LinkedIn) | 
| PKN ORLEN | 39.104 | 1.866 | 
| LPP | 34.556 | 2.694 | 
| mBANK | 32.581 | 4.413 | 
| SANTANDER | 30.346 | 4.918 | 
| PKO BP | 27.600 | 5.726 | 
| PZU | 24.621 | 5.560 | 
| AMREST HOLDINGS | 23.427 | 2.639 | 
| ING BANK ŚLĄSKI | 20.534 | 2.407 | 
| ALIOR BANK | 19.827 | 4.040 | 
| ORANGE POLSKA | 18.970 | 5.017 | 
| 11. GRUPA LOTOS | 18.214 | 649 | 
| 26. GRUPA AZOTY | 5.133 | 249 | 
 
									 
			 
			