Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
K'2016 RSS

Samochód Koncepcyjny RN30 na Targach K

Drukuj

Samochód Koncepcyjny RN30 na Targach K

BASF i Hyundai Motor Zaprezentowali Samochód Koncepcyjny RN30 na Targach K Pianka integralna, struktury wielowarstwowe zapewniają lekki ciężar produktom, natomiast poliftalamid umożliwia miniaturyzację podzespołów elektronicznych.

W pojeździe przeznaczonym do wyścigów na torach wyścigowych, niezbędne są dla RN30 lekki ciężar i nisko położony środek ciężkości. Choć samochody wyczynowe zazwyczaj zawierają polimer wzmocniony włóknem węglowym (CFRP), aby zmniejszyć ciężar, partnerzy odeszli od tego stałego pomysłu i zamiast tego zbadali jako alternatywę nowe lekkie materiały z BASF, odpowiednie dla samochodów wyczynowych. Na przykład, ze względu na ich dobrą płynność, integralna sztywna pianka Elastolit z BASF oraz systemy formowania wtryskowego z reakcją chemiczną (RIM - reaction injection molding) opracowane dla paneli nadwozia pozwalają na realizację nawet tych najbardziej wymagających projektów, takich jak błotnik i spoiler do RN30. Kombinacja materiałów wysokiej jakości o niskiej masie może być nawet bezpośrednio malowana dzięki swojej klasie powierzchni A.

RN30 posiada również semi-strukturalne rozwiązania warstwowe podłogi bagażnika, co zapewnia znaczne zmniejszenie ciężaru, jak również wysoce wydajny proces produkcji. Elastoflex E firmy BASF, impregnowany sprayem poliuretan do bardzo lekkich i sztywnych konstrukcji warstwowych składających się z warstwy powierzchniowej wzmocnionej długim włóknem oraz papier o strukturze plastra miodu są idealnymi materiałami dla tych zastosowań.

Innym rozwiązaniem BASF jest Infinergy, o którym się mówi, że to pierwszy na świecie rozwinięty termoplastyczny poliuretan. W połączeniu z elastyczną powłoką jest używany w ochraniaczach pałąków w RN30 z powodu jego długoterminowej trwałości oraz wyjątkowej odporności. Zintegrowana klatka bezpieczeństwa służy również do zwiększenia wytrzymałości nadwozia pojazdu.

W przypadku złożonych i zwartych zespołów elektronicznych w RN30, nowa zaawansowana żywica poliftalamidowa (PPA) Ultramid N firmy BASF pozwala na miniaturyzację, integrację funkcjonalną i swobodę projektowania. Może być stosowana w elementach elektronicznych, jak również elementach konstrukcyjnych w pobliżu silnika i skrzyni biegów w kontakcie z gorącymi, agresywnymi mediami i różnymi paliwami.

Dla tych części o złożonej geometrii, takich jak powłoki siedzenia anatomicznego, BASF oferuje Ultracom, termoplastyczny system kompozytowy dla części z ciągłym włóknem wzmacniającym w konstrukcjach formowanych wtryskowo. Pozwala to na mniejszy ciężar foteli przy zachowaniu optymalnej wytrzymałości i sztywności. Powłoka siedziska zawdzięcza swój ostateczny kształt  dopasowanej kombinacji półproduktów takich jak taśmy lub laminaty i elementy formowane wtryskowo. W realizacji tych części, narzędzie symulacyjne ULTRASIM firmy BASF jak również jego obiekty do badania części Ultratest i technologie przetwarzania odegrały ważną rolę w całym łańcuchu procesu produkcji komponentów siedzeń.

Samochody wyścigowe są maksymalnie uszczuplone, aby uniknąć niepotrzebnego balastu, takiego jak klimatyzacja. Utrzymanie chłodu w samochodzie i wygody można osiągnąć za pomocą rozwiązań do zarządzania ciepłem takich, jak folie odblaskowe w zakresie bliskim podczerwieni firmy BASF, które chronią okna RN30 przed ciepłem słonecznym. W całości organiczna i przejrzysta folia ma przewagę nad folią metalową, ponieważ został zaprojektowana, aby odfiltrować tylko promienie podczerwone, pozwalając jednocześnie innym promieniom, takim jak światło, GPS i sygnały telefoniczne na przejście.

Te deski rozdzielcze i panele drzwiowe w RN30, tymczasem, wykorzystują spoiwo na bazie wody, Acrodur, w celu wzmocnienia naturalnych włókien i umożliwiają przyjazne dla środowiska, stabilne wymiarowo, a przede wszystkim lekkie rozwiązanie dla kompozytów takich jak deski rozdzielcze i panele drzwiowe RN30.

Materiały BASF będzie można znaleźć także w samochodzie Hyundai i30 następnej generacji, który będzie dostępny na początku 2017 roku. Oprócz wykorzystania poliamidów Ultramid w ustalonych zastosowaniach tworzyw sztucznych dla komponentów układu napędowego i podwozia takich jak miska olejowa przekładni, pokrywa głowicy cylindrów i kolektor wlotu powietrza w i30, firmowy materiał Catamold do formowania wtryskowego jest stosowany w produkcji elementów podwójnego sprzęgła, gdyż jest o 50% lżejszy niż w przypadku tradycyjnych surowców precyzyjnego odlewania i zapewnia większą swobodę projektowania.

Ponadto mikroporowate elastomery poliuretanowe Cellasto są wykorzystywane do wytwarzania tłumików amortyzatorów i górnych uchwytów. Przyczyniają się one do zminimalizowania hałasu, wibracji i szorstkości, zwiększając komfort jazdy w i30. /Źródło: PlasticsToday/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)
Plastline

Plastinvent