Marketing Internetowy
Google Analytics
Google Analytics jest narzędziem analitycznym udostępnionym przez firmę Google, które umożliwia monitorowanie ruchu na stronach internetowych. Właściciele witryn lub osoby zarządzające nimi otrzymują wiele cennych informacji o ich użytkownikach oraz podejmowanych przez nich działaniach.
Google Analytics zbiera dane z określonej strony, na której został umieszczony odpowiedni skrypt, dzięki czemu uzyska się szczegółowe informacje pochodzące z tych systemów.
Korzystanie z zaawansowanego narzędzia analitycznego Google Analytics jest bezpłatne, jeżeli ilość odwiedzin strony internetowej nie przekracza 5 milionów w ciągu miesiąca. Uzyskane dane są wyświetlane w czytelnej formie niewymagającej zaawansowanej wiedzy.
Google Analytics generuje raporty dotyczące m.in.:
- użytkowników – liczba, wiek, lokalizacja, a także, czy użytkownik po raz pierwszy odwiedza stronę czy wcześniej już z niej korzystał,
- aktywności użytkowników w czasie rzeczywistym,
- treści prezentowanych na stronie www – ilość odwiedzin oraz ilość przeglądanych podstron i czas spędzony na każdej z nich,
- urządzeń, na których przeglądana jest strona – laptop, smartfon itp., a także rodzaje systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych,
- pozyskiwania użytkowników, czyli w jaki sposób odbiorcy strony trafili na nią – wyszukiwarki oraz SŁOWA KLUCZOWE, kampanie reklamowe, płatne i bezpłatne formy wyszukiwania.
Partnerem Działu SEM 4Plastics jest firma IDEO Force.