Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj

Marketing Internetowy

Drukuj

Google AdWords (Google Ads)

Google AdWords (Google Ads) to system reklamowy Google polegający na wyświetlaniu w wynikach wyszukiwarki linków sponsorowanych. Linki są wyświetlane również w ramach programu partnerskiego Google ADSENSE.

Teksty reklamowe są prezentowane na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania lub ukazują się w kolumnie po prawej stronie. Google Adwords/Ads jest korzystnym narzędziem promocji ze względu na fakt, że reklamodawca nie płaci za publikację reklamy, ale za kliknięcie w nią, czyli wyłącznie za potencjalnych klientów. Reklamy nie trafiają do przypadkowych odbiorców, lecz wyłącznie do tych, którzy mogą być zainteresowani danym produktem lub usługą. Można je kierować do użytkowników tylko z określonych regionów (GEOTARGETING).

W przeciwieństwie do pozycjonowania, które zapewnia efekty po kilku tygodniach lub miesiącach, reklama Google Adwords działa natychmiast. 

Może być ona wyświetlana poprzez wybór SŁÓW KLUCZOWYCH lub witryn internetowych. Stawka za słowo kluczowe zależy do jego popularności wśród reklamodawców. W trakcie licytacji reklamodawca określa maksymalną kwotę, jaką jest w stanie zapłacić za jedno kliknięcie. Jest to model rozliczenia określany jako CPC (cost per click). Popularne słowa kluczowe zwykle są najdroższe, ponieważ wielu reklamodawców chce się na nie reklamować, co powoduje podwyższanie cen w czasie licytacji. Rozsądnym rozwiązaniem w kampanii linków sponsorowanych jest wykorzystywanie tańszych słów kluczowych w większej ilości.

Drugim z proponowanych modeli rozliczeń jest CPM (cost per mille – koszt za tysiąc wyświetleń). Rozwiązanie dotyczy sieci reklamowej partnerów Google.

Plastline

Plastinvent