Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj

Marketing Internetowy

Drukuj

Audyt UX

Audyt UX, czyli audyt użyteczności, określany także jako analiza ekspercka, stanowi kompleksową ocenę serwisu internetowego pod kątem zgodności z przyzwyczajeniami oraz oczekiwaniami użytkowników. Pozwala sprawdzić, czy serwis odpowiada potrzebom odbiorców oraz co można zmienić, aby korzystanie z niego spowodowało wzrost satysfakcji. Zwyczajowo obejmuje on następujące obszary:

  • system nawigacji,
  • struktura strony głównej,
  • kompozycja i sposób przekazania informacji,
  • zrozumiałość informacji (m.in. stosowane nazewnictwo),
  • użyteczność formularzy.

Analiza ekspercka może być przeprowadzana przy użyciu różnych metod, ale podstawę stanowią trzy narzędzia, z których równocześnie powinny zostać zastosowane co najmniej dwa:

  • analiza heurystyczna (heuristic evaluation) – polega na analizie interfejsu pod względem zasad i wskazówek, 
  • wędrówka poznawcza (cognitve walkthrough) – testowanie z punktu widzenia użytkownika, 
  • lista kontrolna (usability checklist) – szczegółowa lista wytycznych, jakie serwis powinien spełniać.

Partnerem Działu SEM 4Plastics jest firma IDEO Force.

Jeśli chcesz porozmawiać na temat współpracy związanej z MARKETINGIEM INTERNETOWYM - skontaktuj się z nami.

Plastline

Plastinvent