Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Analizy Rynkowe (EP) RSS

[2020-09] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanów We Wrześniu

Drukuj

[2020-09] Sytuacja Na Rynku Poliwęglanów We Wrześniu

Europejscy producenci poliwęglanów obserwują swoje marże, ponieważ ceny bisfenolu A rosną od czterech miesięcy. Spadek o 9 EUR/T kontraktów na benzen we wrześniu spowoduje spadek cen kontraktowych bisfenolu A, ale będzie to miało niewielki wpływ na rynek, na którym odnotowano tragiczny popyt podczas pandemii Covid-19. Producenci usilnie starają się przerzucić wzrosty cen, które znosili przez ostatnie cztery miesiące, ale kupujący się temu sprzeciwiają - dla nich popyt dopiero zaczyna się poprawiać. Pojawiły się sprzeczne informacje dotyczące oferty przejęcia niemieckiego producenta poliwęglanu Covestro przez amerykańską firmę private equity Apollo Global Management. Apollo jest również właścicielem Hexion Inc., producenta żywic epoksydowych i bisfenolu A. W piątek 18 września pojawiły się doniesienia, że Covestro zaprzecza przejęciu. 

Ceny poliwęglanu we wrześniu były stabilne i utrzymały się na tym samym poziomie 2750-3050 EUR/T co w sierpniu.

Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej w lipcu 2020 roku odnotowały stosunkowo niewielki spadek o 5,7% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, według Europejskiego Stowarzyszenia Samochodów i producentów. Siedem z 27 państw członkowskich UE odnotowało wzrost w lipcu, w tym Francja (+ 3,9%) i Hiszpania (+ 1,1%). Poza granicami UE, Wielka Brytania (+ 11,3%), Islandia (+ 44,5%) i Norwegia (+ 6,5%) również wykazały pierwsze oznaki ożywienia. Jednak w sierpniu rynek samochodowy w UE ponownie odnotował spadek (-18,9%), choć mniejszy niż na początku roku. Patrząc na cztery główne państwa w UE, najlepiej wypadły Włochy, z niewielkim spadkiem o 0,4%, natomiast najsilniejsze spadki odnotowano w Niemczech (-20,0%) i Francji (-19,8%). W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2020 roku popyt w UE na samochody osobowe spadł o 32,0%. W sumie od stycznia do sierpnia w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 6.123.852 nowych samochodów, o prawie 2,9 mln mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spośród największych rynków UE największy jak dotąd spadek (-40,6%) odnotowała w tym roku Hiszpania, następnie Włochy (-38,9%), Francja. (-32,0%) i Niemcy (-28,8%). /Źródło:TOC/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent