Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Prezentacje RSS

Poznaj Nowe Narzędzie Google'a: Moje Centrum Reklam

Drukuj

Poznaj Nowe Narzędzie Google'a: Moje Centrum Reklam

Moje Centrum Reklam – czym jest?

Centrum Reklam powstało po to, aby dać użytkownikom dostęp do reklam, które mogą ich zainteresować. Wyświetlanie treści marketingowych w wyszukiwarce jest nieodzowne, można jednak mieć wpływ na to, jakiego typu one będą.

Jak wyjaśniają pracownicy Fabryki Marketingu, omawiane narzędzie zapewnia większą kontrolę nad reklamami w witrynach i aplikacjach Google. Aby mieć automatyczny dostęp do Mojego Centrum Reklam, wystarczy zalogować się na konto Google. Następnie można zarządzać opcjami wyświetlania treści promocyjnych – pod względem tematyki i liczby danego typu komunikatów.

Do tej pory taka opcja również istniała, ale była znacznie mniej wygodna w użytkowaniu, ponieważ wymagała zmiany ustawień przy konkretnej reklamie. Obecnie za pomocą jednego narzędzia można spersonalizować wszystkie wyświetlane treści marketingowe. Można również całkowicie wyłączyć personalizację. Sprawdź, kiedy warto się na to zdecydować.

Personalizacja reklam – przydatna czy nie?

Google analizuje treści przeglądane przez użytkownika w sieci i na tej podstawie dobiera wyświetlane mu komunikaty reklamowe. Dzięki temu mogą być one lepiej dopasowane do jego zainteresowań.

Przykładowo, jeśli chcesz kupić laptop i przeglądasz oferty sklepów z elektroniką, z pewnością algorytm będzie Ci prezentował reklamy komputerów przenośnych. Z Twojego punktu widzenia jest to korzystne, ponieważ są one zgodne z Twoimi zainteresowaniami i faktycznie mogą Ci pomóc dokonać udanego zakupu.

Może jednak stać się to problematyczne w momencie, gdy już kupiłeś laptop. Algorytmy Google oczywiście nie mogą o tym wiedzieć, dlatego wciąż wyświetlają Ci reklamy dotyczące sprzętu elektronicznego. I tutaj właśnie warto wykorzystać Moje Centrum Reklam. Za pomocą jego ustawień można zablokować treści reklamowe dotyczące konkretnej dziedziny.

Można również zadecydować, jakich komunikatów ma być więcej. Jeśli na przykład szukasz butów zimowych, możesz zaznaczyć, że chcesz oglądać więcej reklam sklepów z obuwiem.

Istnieje także opcja całkowitego wyłączenia personalizacji. W takiej sytuacji, treści marketingowe będą pojawiały się w zupełnie losowy sposób. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że nie oznacza to usunięcia reklam z wyszukiwarki. Będą one dalej widoczne, jednak ich tematyka może być dowolna, niezwiązana z przeglądanymi przez Ciebie treściami.

Zwykle jest to mniej korzystne dla użytkownika, jednak niektórzy internauci preferują ten sposób. Dzięki temu mogą uniknąć oglądania cały czas reklam tych samych sklepów lub produktów. Moje Centrum Reklam pozwala na zarządzanie opcjami marketingowymi w wyszukiwarce i zdecydowanie warto z niego korzystać w razie potrzeby. Co więcej, funkcjonalności tego narzędzia mają być stale rozszerzane.

 

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent