Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Prezentacje RSS

LANXESS Na Targach Battery Show Europe

Drukuj

LANXESS Na Targach Battery Show Europe

 

Koncern LANXESS, producent specjalistycznych środków chemicznych, po raz pierwszy będzie miał własne stanowisko na targach Battery Show Europe w Stuttgarcie. To wydarzenie uznaje się za najważniejsze europejskie targi w dziedzinie wysoko zaawansowanych technologii z zakresu akumulatorów i pojazdów hybrydowych. W centrum uwagi znajdą się surowce i materiały wykorzystywane do produkcji akumulatorów litowo-jonowych oraz części elektrycznych układów napędowych. – Koncern LANXESS oferuje liczne produkty i materiały, które idealnie nadają się do wykorzystania na różnych etapach łańcucha wartości akumulatorów – wyjaśnia dr Wolfgang Ebenbeck, ekspert w dziedzinie pojazdów elektrycznych i materiałów do akumulatorów w Group Function Corporate Development koncernu LANXESS. – Nasze portfolio produktów obejmuje surowce do syntezy związków litu, środki opóźniające zapalenie i produkty służące do pozyskiwania związków niklu i kobaltu o wysokiej czystości do produkcji katod, a także zaawansowane technologicznie poliamidy i poliestry do akumulatorów i części elektrycznych układów napędowych. – Na filmie wyświetlanym na swoim stanowisku koncern LANXESS prezentuje liczne potencjalne zastosowania swoich specjalistycznych materiałów w obszarze zaawansowanych technologicznie akumulatorów litowo-jonowych, a także inne już istniejące zastosowania.

Elektromobilność napędza rozwój akumulatorów litowo-jonowych

Akumulatory litowo-jonowe odgrywają istotną rolę w zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach w obszarze motoryzacji, magazynowania energii oraz elektroniki użytkowej. Rozwój technologii pojazdów elektrycznych sprzyja inwestycjom w masową produkcję akumulatorów. W samej Europie istnieją plany budowy zakładów produkcji ogniw do akumulatorów o rocznych zdolnościach produkcyjnych wynoszących ponad 100 gigawatogodzin do roku 2025. Zgodnie z prognozą Grupy P3 przedstawioną podczas Battery Experts Forum w kwietniu 2019 roku koszty akumulatorów litowo-jonowych znacznie spadną do roku 2020, a pojazdy napędzane akumulatorami będą w stanie konkurować ze swoimi odpowiednikami napędzanymi silnikami spalinowymi.

Ogromny potencjał tworzyw termoplastycznych w akumulatorach

Koncern LANXESS opracował dostosowane do potrzeb poliamidy i politereftalany butylenu oferowane pod marką Durethan i Pocan i przeznaczone do produkcji części akumulatorów litowo-jonowych, elektrycznych układów napędowych oraz infrastruktury do ładowania. – Targi Battery Show Europe stanowią idealną okazję do nawiązania bezpośredniego kontaktu z międzynarodowymi producentami akumulatorów i pokazania im korzyści wynikających ze stosowania naszych tworzyw termoplastycznych, które obejmują między innymi niższe koszty, możliwość integracji różnych funkcji, właściwości opóźniające zapalenie, przewodnictwo cieplne oraz lekkość konstrukcji. – Dzięki naszej wieloletniej współpracy z firmami z branży elektrycznej, elektronicznej i motoryzacyjnej już teraz dysponujemy materiałami, które spełniają najważniejsze standardy globalne i odnoszą się do sektora elektrycznego i elektronicznego, z których większość stosuje się już także w motoryzacji – wyjaśnia Anika van Aaken, specjalistka w zespole zajmującym się elektrycznymi układami napędowymi w jednostce biznesowej High Performance Materials koncernu LANXESS; zespół wspiera partnerów projektowych na przestrzeni całego procesu rozwoju części z tworzyw sztucznych na potrzeby pojazdów elektrycznych i powiązanych zastosowań. Potencjalne zastosowania tworzyw termoplastycznych koncernu LANXESS w obszarze akumulatorów obejmują na przykład pokrywy modułów i separatory, wtyki pod wysokim napięciem, części obudów zespołów sterujących, uchwyty do ogniw, podkładki dystansujące, płyty pokryw modułów i przewody zasilania.

Jednym z przykładów innowacji materiałowych na potrzeby technologii akumulatorowych może być materiał Durethan BKV45FN04 o wysokiej płynności, wzmocniony 45-procentową zawartością włókien szklanych w wadze. Pozbawiony halogenu i opóźniający zapalenie poliamid 6 przeszedł testy zgodności ze standardem bezpieczeństwa przeciwpożarowego UL 94 amerykańskiej organizacji testującej Underwriters Laboratories Inc. Najlepszy wynik w postaci klasy V-0 uzyskano dla próbki testowej o grubości zaledwie 0,4 mm. Nowy związek charakteryzuje się również wysoką odpornością na prądy pełzające przy wysokim napięciu. Dzięki swojej sztywności i wytrzymałości jest idealny do produkcji elementów nośnych akumulatorów takich jak ramy ogniw i płyty obudowy. Nadaje się również do wtyków znajdujących się pod wysokim napięciem.

Większe pojemności, szybsze ładowanie i więcej cykli ładowania

Zwłaszcza w ogniwach – sercu akumulatora litowo-jonowego – materiały koncernu LANXESS przyczyniają się, pośrednio lub bezpośrednio, do zwiększenia wydajności akumulatora. Na przykład pigmenty z tlenku żelaza Bayoxide E B są prekursorami w procesie redukcji karbotermicznej przeprowadzanym w ramach produkcji fosforanu litowo-żelazowego (LFP). Ten aktywny związek do produkcji katod charakteryzuje się długim okresem eksploatacji i umożliwia, między innymi, szybkie ładowanie akumulatorów dzięki wysokiemu napięcia prądów ładujących.

Pojemność akumulatora i liczbę cyklów ładowania można zwiększyć dzięki wykorzystaniu produktu Rhenofit CNT-4. Zawiera on zawiesinę nanorurek węglowych, które są wykorzystywane zarówno w katodach, jak i anodach.

Żywice jonowymienne marki Lewatit od dawna sprawdzają się w pozyskiwaniu i produkcji niklu i kobaltu nadającego się do produkcji akumulatorów, a także w procesie oczyszczania litu w celu uzyskania materiału o wysokiej czystości. Te trzy metale mają kluczowe znaczenie przy produkcji katod wykorzystywanych w akumulatorach dzisiejszych samochodów elektrycznych.

Rys. 1 LANXESS oferuje liczne produkty i materiały, które idealnie nadają się do wykorzystania na różnych etapach łańcucha wartości akumulatorów. Na rysunku przedstawiono możliwe zastosowanie zaawansowanych technologicznie poliamidów Durethan i politereftalanów butylenu Pocan.  Zdjęcie: LANXESS AG

Surowce do elektrolitów

Koncern LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów kwasu fluorowodorowego oraz trichlorku fosforu – dwóch istotnych związków potrzebnych do produkcji heksafluorofosforanu litu (LiPF6), który jest standardową solą przewodzącą w ogniwach litowo-jonowych. – Masowe zwiększenie zdolności produkcyjnych w zakresie akumulatorów litowo-jonowych w Europie spowoduje również zwiększenie zapotrzebowania na związki potrzebne do produkcji elektrolitów. Jesteśmy w stanie zabezpieczyć dostawy obu tych kluczowych materiałów do produkcji LiPF6 i elektrolitów na obszarze Europy – podkreślił dr Wolfgang Ebenbeck.

Pozyskiwanie litu odpowiedniego do wykorzystania w akumulatorach

Koncern LANXESS uważa, że jest w stanie sprostać wzrostowi globalnego zapotrzebowania na lit do substancji chemicznych do akumulatorów. Istnieją plany współpracy z kanadyjskim podmiotem Standard Lithium Ltd. nad komercyjnym pozyskiwaniem litu odpowiedniego do produkcji akumulatorów z solanki, którą koncern LANXESS wytwarza w mieście El Dorado w stanie Arkansas równolegle z produkcją wyrobów z bromu. Spółka Standard Lithium opracowała innowacyjny proces pozyskiwania litu o wysokiej czystości bezpośrednio z tej solanki. Aktualnie bada się techniczną i ekonomiczną wykonalność projektu.

Koncern LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów specjalistycznych środków chemicznych na świecie. W 2018 roku osiągnął sprzedaż w wysokości 7,2 mld euro. Obecnie koncern zatrudnia około 15 400 pracowników w 33 różnych krajach i jest reprezentowany przez 60 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Podstawowym przedmiotem działalności koncernu LANXESS jest opracowywanie, produkcja i dystrybucja półproduktów chemicznych, dodatków, specjalistycznych substancji chemicznych oraz tworzyw sztucznych. Koncern LANXESS należy do najważniejszych indeksów zrównoważonego rozwoju: Dow Jones Sustainability Index (DJSI) World i FTSE4Good.

Oświadczenia dotyczące przyszłości:

Niniejszy komunikat prasowy zawiera pewne oświadczenia dotyczące przyszłości, które mogą obejmować założenia, opinie, oczekiwania i poglądy wyrażane przez firmę lub pochodzące ze źródeł należących do stron trzecich. Różne znane i nieznane zagrożenia, niewiadome oraz inne czynniki mogą przyczynić się do powstania znacznych różnic pomiędzy rzeczywistymi wynikami, sytuacją finansową, rozwojem i osiągnięciami koncernu LANXESS AG a podanymi lub sugerowanymi tutaj przewidywaniami. LANXESS AG nie gwarantuje, że założenia stanowiące podstawę dla tych oświadczeń dotyczących przyszłości są pozbawione błędów i nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za przyszłą trafność opinii wyrażonych w niniejszej prezentacji ani za rzeczywistą realizację prognozowanych wyników. Niniejszy dokument nie zawiera żądnych gwarancji ani zobowiązań w odniesieniu do informacji, szacunków, celów i opinii zawartych w niniejszym dokumencie, nie zachęca do pokładania zaufania w tych informacjach, szacunkach, celach i opiniach, a także nie powinien być interpretowany jako wzięcie odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, pominięcia lub nieprawidłowości zawarte w tym dokumencie. Żaden przedstawiciel koncernu LANXESS AG lub jego spółek stowarzyszonych ani też kierownicy, dyrektorzy czy pracownicy takich spółek nie przyjmują żadnej odpowiedzialności wynikającej bezpośrednio lub pośrednio z wykorzystania niniejszego dokumentu.

 

Tagi: lanxess
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Przeczytaj także:

Ankieta

Plastline

Plastinvent