Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Prezentacje RSS

Biurowe Toalety i Zaplecze Socjalne – Jak Zadbać o Pracowników?

Drukuj

Biurowe Toalety i Zaplecze Socjalne – Jak Zadbać o Pracowników?

Praca w biurze to nie tylko wykonywanie obowiązków przy biurku: każdy z pracowników ma prawo do przerw w trakcie pracy, a do obowiązków pracodawcy należy między innymi zapewnienie dostępu do toalety. Dobrą praktyką jest nie tylko zapewnienie niezbędnego minimum, ale również stworzenie komfortowej, estetycznej przestrzeni dopasowanej do potrzeb pracowników.

Toalety w miejscu pracy – co musisz wiedzieć?

Standardy, które muszą spełniać pomieszczenia higieniczno-sanitarne, określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawca zobowiązany jest zapewnić pracownikom łatwy dostęp do toalet oraz do bieżącej wody w miejscu pracy. Przepisy określają także wymiary kabin toaletowych; standardowe kabiny sanitarne posiadają wymiary 1 m szerokości, 1,2 m długości, 2 m wysokości. Nawet niewielka toaleta może być funkcjonalna – wykorzystaj możliwości, jakie dają profesjonalne systemowe kabiny sanitarne. Kabiny WC wykonane z wysokiej jakości materiałów są proste do utrzymania w czystości – bez obaw można wykorzystywać do ich czyszczenia popularne detergenty. 

Nowoczesne kabiny są nie tylko wygodne w użytkowaniu, ale również pozwalają na zaaranżowanie estetycznej przestrzeni higieniczno-sanitarnej. Czasy surowych, niewykończonych łazienek w miejscach pracy odchodzą powoli w niepamięć; pracownicy coraz częściej przywiązują wagę nie tylko do warunków panujących w biurze, ale również zaplecza socjalnego. Zadbaj o to, by nowoczesne toalety były zawsze czyste i wyposażone: to atut, który zdecydowanie docenią wszyscy pracownicy.

Szafki dla pracowników – dodatkowa wygoda

Szafki pracownicze są niezbędne wszędzie tam, gdzie pracownicy mają obowiązek przebierania się w ubrania robocze lub strój służbowy. Każdy z pracowników powinien posiadać własną szafkę o określonych w polskiej normie PN -75M-7871 wymiarach. Pracownicy biurowi mogą przechowywać swoje okrycia wierzchnie w przeznaczonych do tego miejscach w biurze, jednak wygodne szafki do szatni to dodatkowe udogodnienie. Pracownicy mogą zostawiać w nich zapasowe obuwie, parasol, torbę lub plecak – wszystko to, co nie jest im w danej chwili potrzebne podczas pracy. Dodatkowe szafki to również sposób na wprowadzenie porządku w biurze typu open space, w którym pracownicy każdego dnia zajmują inne biurko. Jakie szafki wybrać? 

Najwygodniejszym rozwiązaniem jest system przypominający szafki basenowe – pojemne i jednocześnie odporne na eksploatację i z dodatkowym zabezpieczeniem. Szafki dostępne są w wielu wariantach kolorystycznych: możesz ustawić je na przykład na korytarzu lub w pomieszczeniu socjalnym. Przy wyborze szafek warto zdecydować się na te wykonane z płyt kompaktowych HPL – dzięki temu pozostaną odporne na zarysowania czy uszkodzenia związane z użytkowaniem. Potrzebujesz rozwiązań do małych lub nietypowych pomieszczeń? Postaw na szafki tworzone na wymiar – w ten sposób wykorzystasz nawet niewielką przestrzeń biurową.

 

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent