Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Polecamy RSS

Jak Zrobić Ulotkę Reklamową, Która Zaciekawi Klientów?

Drukuj

Jak Zrobić Ulotkę Reklamową, Która Zaciekawi Klientów?

Atrakcyjna i ciekawa wizualnie ulotka reklamowa to podstawowe narzędzie marketingowe wykorzystywane przez firmy działające w różnej branży. Jak ją jednak zaprojektować, aby nie wydać pieniędzy w błoto? Aby zdobywała klientów, musi spełniać kilka zasad - to od nich zależy jej skuteczność. Przygotowaliśmy kilka porad, jak sprawić, aby ulotki reklamowe były skuteczne.

Dlaczego Twoja ulotka reklamowa jest nieskuteczna?

Chaotyczne, niewyróżniające się wizualnie. Przede wszystkim ulotki reklamowe muszą przyciągać spojrzenia, czyli być atrakcyjne wizualnie - chaotyczne projekty nie budzą zainteresowania odbiorcy.

Brak „call to action”. Ulotki powinny też wzywać do działania, czyli zwierać element „call to action”. Ulotki jedynie prezentujące ofertę lub firmę nie są skuteczne - jasny komunikat kierowany do potencjalnego klienta jest kluczowy.

Kontakt. Jeśli na ulotce znajduje się jedynie numer telefonu, może okazać się niewystarczający. Warto zamieścić szczegółowe dane, czyli adres e-mail, strony internetowej, nazwę profili w mediach społecznościowych itd.

Nadmiar treści. Ulotki reklamowe muszą być zwięzłe - przeładowanie ich treścią zniechęci odbiorcę do czytania. Zwykle nie ma on czasu ani ochoty na czytanie całej treści. Krótki i jasny komunikat to podstawa ich przekazu - ulotka nie pełni roli encyklopedii. Poza tym nadmiar treści zwykle zaburza też jej układ graficzny.

Jak stworzyć skuteczną ulotkę reklamową?

Dobra ulotka musi w ciągu kilku sekund zainteresować potencjalnego klienta, czyli musi znaleźć w niej korzyść dla siebie. W innym wypadku wyrzuci ją do pierwszego napotkanego kosza. Jednym z pomysłów jest stworzenie takiej ulotki, którą warto zachować - np. obejmującą zniżkę na usługę lub produkt.

Jakie elementy powinna zawierać skuteczna ulotka reklamowa?

Budowę komunikatu marketingowego i jego poszczególne elementy warto dokładnie przemyśleć. Projektując ulotki reklamowe, pamiętaj, że im mniej treści, tym lepiej, bo czytelny ma być główny przekaz. Przekaz typu liczny, dane i ważne fakty umieść po prawej stronie ulotki, gdyż dzięki temu staje się ona łatwa do przetworzenia przez ludzki mózg. Nie może też zabraknąć atrakcyjnych grafik lub zdjęć i komunikatów odwołujących się do emocji.

Korzyść powinna być od razu jasna i widoczna, a także informować, że nie należy ulotki wyrzucać - taką rolę pełni m.in. kod promocyjny. Wspomniany już element „call to action” jest konieczny - np. „zadzwoń teraz”, „skorzystaj z promocji już teraz!”. Warto też zamieścić podstawowe informacje jak e-mail czy profil na Facebooku, a także zadbać o grafikę, gdyż to ona przyciąga wzrok.

Aby komunikat marketingowy był jak najbardziej skuteczny, liczy się dopracowany minimalizm, kreatywność, ale i oczywisty przekaz.

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent