Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Biznes Info RSS

Siła Targów Plastpol

Drukuj

Siła Targów Plastpol

Siła targów Plastpol. Międzynarodowe biznesy, sprzedane maszyny, efektywne rozmowy

„W Targach Kielce przyszedł do nas klient, z którym od miesięcy szukaliśmy skutecznego kontaktu”. „Sprzedaliśmy pięć maszyn, w tym premierowe modele”. „Zdobyliśmy klientów z Litwy, Włoch, Niemiec, Holandii, Anglii i Słowacji” – efekty 29. Międzynarodowych Targów Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy przekładają się na konkretne otwarcie na nowe rynki. W czterodniowym wydarzeniu, które zakończyło się w piątek, 23 maja, udział wzięło 600 wystawców z 30 krajów oraz blisko 15 tysięcy zwiedzających.    

Plastpol umocnił pozycję największego wydarzenia branżowego w Europie Środkowej. Przez cztery dni w Targach Kielce prezentowane były maszyny, technologie, surowce i usługi do przetwórstwa tworzyw sztucznych i gumy. Blisko 15 tysięcy zwiedzających poznawało oferty 600 firm z 30 krajów. Zarówno wśród zwiedzających, jak i wystawców gros to przedstawiciele z różnych stron świata – od Ameryki Północnej, przez Hiszpanię, Niemcy, Węgry, Bliski Wschód po Indie, Chiny i Japonię. – Słowa klucze tych targów to „profesjonalny zwiedzający” - mówi Kamil Perz, dyrektor projektu Plastpol Przedstawiciele wielu branż przemysłu, od AGD, przez motoryzacyjną i budowlaną, po opakowania rozmawiali o konkretnych przedsięwzięciach – zaznacza. 

Premiery i inwestycje napędzane przez Plastpol    

– Plastpol to drugie najważniejsze w Europie targi tej branży. Od dawna to nie jest wydarzenie krajowe. Skala jest mocno międzynarodowa. Tu mamy klientów z Litwy, Ukrainy, Serbii, Estonii… Sprzedaliśmy maszyny do firm w Niemczech i Ukrainie, która ma braki w sile roboczej, a nasza technologia trafia w te potrzeby – mówi Jan Muehsam, prezes firmy MUEHSAM Rozwiązania Dla Przemysłu. 

O skutecznych rozmowach mówią również przedstawiciele firm m.in. Prema, TOYO, Campetella Robotic Center, Dopak, Ekochem, Mapro Polska, KraussMaffei, Elbi, Britas. Właścicieli znalazły najnowsze, także premierowe, wtryskarki, wytłaczarki, rozdmuchiwarki, maszyny do recyklingu, depaletyzatory, kapturownice.  - Kilka firm, które planowały wejście w nową markę urządzeń, na targach Plastpol zdecydowało się na zakup. Wybrały nasze flagowe maszyny - mówi Adam Marciniak, Kierownik Działu Handlowego w firmie Engel.

Siła relacji w Targach Kielce 

– Plastpol ma szczególną siłę. Próbowaliśmy bezskutecznie dotrzeć z naszą ofertą do jednej z ważnych dla nas firm. Tu w czasie targów przyszli do nas przedstawiciele tego przedsiębiorstwa, osoby decyzyjne. Po miesiącach prób kontaktu, w Kielcach rozpoczęliśmy bardzo konkretne rozmowy – relacjonuje Jacek Leszczyński, dyrektor marketingu w firmie Bole Europe. Jak zaznaczał Tomasz Jarczewski, manager sprzedaży z LS Mtron, udział w Plastpolu ma dwie kluczowe zalety. – Nawiązane tu kontakty finalizują się w kontrakty po wydarzeniu, ale i rozmowy prowadzone przed Plastpolem tu znajdują swój finał. Profesjonalne wystąpienie na targach, z maszynami, które pracują, ma wpływ na decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw. Plastpol to dla nas „gwóźdź” do rozmów – wyjaśnia Tomasz Jarczewski. Jak dodaje, rokujące rozmowy trwały ze zwiedzającymi z Polski, Anglii, Słowacji i Litwy. 

Wokół granulatów i recyklatów w Targach Kielce 

- Nie tylko maszyny „miały wzięcie”, również wokół surowców – także naturalnych, barwników, dodatków, regranulatów toczyły się biznesy. Brenntag, Polimarky, Anwil, Plastpolan, Lyondellbasell, Begra, Akpol Recykling, Kraiburg TPE, Mol Group, także debiutujące na targach chińska KINGFA i węgierski INNO-COMP potwierdzają efektywność rozmów.  – Mamy pozytywny odbiór naszej oferty wśród potencjalnych klientów. Oczekują kooperacji z nami, gdy tylko otworzymy budowaną w Polsce fabrykę – przekazał Adrian Pietkiewicz z firmy KINGFA. 

Izabela Kotowicz, dyrektor operacyjny w firmie Bedeko zwraca uwagę na produktywność i liczbę rozmów. - To dobra dla nas edycja. Nie spodziewaliśmy się, że uda nam się pozyskać tylu nowych klientów. W tym roku odwiedza nas bardzo dużo ludzi – podkreśla. Z kolei wśród nowych potencjalnych klientów GM Colors są przedsiębiorstwa z Litwy, Włoch, Niemiec, Holandii, Polski. Również Krzysztof Nowosielski, dyrektor handlowy w ML Polyolefins podsumowuje udział firmy w Plastpolu jako sukces. - Wiele owocnych spotkań za nami, sfinalizowaliśmy rozmowy z firmami z Europy Środkowej – mówi. 

Z kolei Beata Bęben z Grupy Azoty podkreśla, że Plastpol to platforma dla biznesu, która pozwala poznać oczekiwania klientów, a także rozmawiać o kondycji branży. 

- Świat zmienia się bardzo dynamicznie. Branża tworzyw sztucznych jest pod olbrzymią presją zmieniającej się legislacji, zmieniającej się filozofii funkcjonowania, zmieniających się przepisów unijnych. To wszystko są tematy, o których mamy szansę porozmawiać tu, na Plastpolu – podkreśla Robert Przybylski, prezes Plastoplan Polska. 

Przyszłość tworzyw na targach Plastpol 

Drogi rozwoju branży szczególnie są dyskutowane podczas konferencji prasowej organizowanej przez Fundację PlasticsEurope Polska oraz Seminarium Technicznego PLASTECH INFO, które współorganizowały serwis internetowy TWORZYWA.PL oraz Targi Kielce.  - Przemysł tworzyw sztucznych w Europie stanowi nadal silną część gospodarki zatrudniając 1,5 mln osób w 51 700 firmach, które mają łączny bilans handlowy 12,7 mld euro, a obroty - 365 mld euro. Dyskutując o konkurencyjności europejskiego przemysłu musimy mieć z tyłu głowy te liczby. To miejsca pracy, które stoją na szali, i dochód, który wnoszą firmy do europejskiej gospodarki – zaznaczała Anna Kozera – Szałkowska, dyrektor zarządzająca fundacji PlasticsEurope Polska w Targach Kielce. Z kolei w czasie PLASTECH INFO Jacek Szczerba, reprezentujący serwis Internetowy www.tworzywa.pl, podkreślał znaczenie tworzyw jako materiałów konstrukcyjnych, bez których funkcjonowanie wielu obszarów przemysłowych i naszego codziennego życia, byłoby niemożliwe.  

Innowacje i specjalistyczna wiedza docenione podczas targów przetwórstwa 

Na rozwój branży wpływ mają także najnowsze osiągnięcia technologiczne, tak wśród maszyn, jak i surowców. Uwidocznieniu nowatorskich rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania rynku, służy konkurs Platinum Plast. W kategorii „Maszyny i urządzenia do przetwórstwa tworzyw sztucznych” Złoty Medal Targów Kielce otrzymały firmy EKOCHEM za linie do granulacji SMART, Wittmann Battenfeld Polska za wysoce zintegrowaną komórkę produkcyjną Wittmann Smartpower Combimould 120/525H+130V Insider,  Campetella Robotic Center za ultraszybki robot kartezjański "Gun Shot" o całkowitym czasie cyklu 2,5 sekundy, BMB SPA za oszczędzającą energię hybrydową maszynę do szybkich cykli, z kompletnym, zintegrowanym systemem automatyzacji „pod klucz”. W kategorii „Wyroby z tworzyw sztucznych i ich zastosowanie” doceniono Grupę KON-PLAST za skrzyniopaletę składaną do transportu i przechowywania. W kategorii „Techniki specjalne” nagrodzono SCORPIO za serię urządzeń BLOW przeznaczoną do wczesnego wykrywania i sygnalizacji niepożądanych wycieków surowca w procesie przetwórstwa tworzyw sztucznych. W kategorii „Technologie przetwórstwa tworzyw sztucznych” medal otrzymał polski oddział Synventive Molding Solutions za IntelliGate - zaawansowany system GK do wtrysku kaskadowego. W kategorii „Tworzywa i środki pomocnicze w przetwórstwie tworzyw sztucznych” nagrodzono GM COLOR za dodatek procesowy bez PFAS GM 841. W kategorii „Technologie przetwórstwa tworzyw sztucznych” złoto zgarnął DOPAK za wydruk wielogabarytowy do celów specjalnych. W kategorii „Nowoczesne rozwiązania przemysłu polskiego” medal otrzymała firma PTC Artur Szreder za innowacyjną ekologiczną kostkę nawierzchniową z tworzywa sztucznego, zgodną z wymogami GOZ, wytwarzaną z użyciem oryginalnej technologii. W konkursie Platinum Plast wyróżnienia za produkty otrzymały przedsiębiorstwa: Plastoplan Polska, Grupa Azoty, Mapro Polska, 1.Plastcompany Polska, ML Polyolefins, LASERPOINT, a także, za kolejny produkt, Synventive Molding Solutions. 

Promowaniu branżowej wiedzy oraz budowaniu prestiżu zawodu specjalisty ds. tworzyw sztucznych służy z kolei konkurs Omniplast, który Targi Kielce organizują z serwisem tworzywa.pl. Nagradzani są eksperci, którzy w trzech etapach wykazują się najwyższym poziomem wiedzy merytorycznej oraz praktycznym zrozumieniem zagadnień związanych z przetwórstwem tworzyw sztucznych. Zwycięzcą tegorocznej edycji został Tomasz Pyrek z firmy DRP Group. Drugie miejsce zajął Piotr Matusiak z firmy Wittmann Battenfeld, natomiast trzecie miejsce przypadło Jagodzie Dudzie, reprezentującej firmę Plastoplan Polska. 

Plastpol łączy globalną branżę 

– Targi gromadzą liderów rynku, innowatorów technologicznych i ekspertów z różnych stron świata, umożliwiają wymianę wiedzy, doświadczeń oraz nawiązywanie strategicznych partnerstw. Dzięki międzynarodowej skali i rosnącemu znaczeniu, Plastpol tworzy platformę integrującą całą branżę – od surowców, przez maszyny, aż po gotowe produkty i rozwiązania przemysłowe – podkreśla Kamil Perz, dyrektor projektu Plastpol w Targach Kielce. - Tworzywa sztuczne są w każdej dziedzinie naszego życia. Celem branży jest ich wykorzystywanie powtórne, z zachowaniem pierwotnych parametrów surowca. Coraz ważniejszą rolę podczas targów odgrywa oferta dla recyklingu. Mocno akcentowane są potrzeby związane z energooszczędnością, redukcją kosztów produkcji. Na pewno ta tematyka wybrzmi również podczas przyszłorocznej, 30. edycji Plastpolu, która potrwa od 19 do 22 maja – podsumowuje.  /Źródło & Foto Targi Kielce/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent