Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Biznes Info RSS

Rockwool Zainwestuje w Suwałkach

Drukuj

Rockwool Zainwestuje w Suwałkach

Firma Rockwool zainwestuje w 2008 roku 250 mln z łw swojej fabryce w Małkini (podlaskie) na terenie Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Firma rozpoczęła tam budowę nowej linii do produkcji skalnej wełny mineralnej. Jak poinformował Rockwool Polska, uruchomienie trzeciej takiej linii produkcyjnej w zakładzie w Małkini nastąpi w lipcu 2008 roku. Inwestycja ma związek z rosnącym popytem na materiały budowlane, widocznym szczególnie od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej.
Według Prezesa Zarządu Rockwool Polska Andrzeja Kielara, rozbudowa pozwoli na podwojenie mocy produkcyjnych zakładu w Małkini oraz stworzenie 75 nowych miejsc pracy. Kolejnych 100 miejsc pracy powstanie w firmach współpracujących z zakładem. Inwestycja jest realizowana przez międzynarodowy zespół inżynierów i specjalistów z Polski i Danii. Większość prac budowlanych i montażowych wykonują polskie firmy lokalne.
- Inwestycja międzynarodowego koncernu, jakim jest Rockwool, to znak dla innych przedsiębiorstw i korporacji, że warto zastanowić się nad ulokowaniem biznesu w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej - powiedział Grzegorz Mackiewicz, Prezes Zarządu Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. - Rozbudowa fabryki w Małkini to nie tylko szansa na nowe miejsca pracy w naszym regionie. To przede wszystkim czytelny sygnał dla zachodnich firm, oznaczający, że warto lokować biznes w tym miejscu - dodał.
Rozbudowa zakładu w Małkini jest kolejną dużą inwestycją koncernu w Polsce. W sierpniu 2006 roku uruchomił on nowoczesną linię do produkcji paneli sufitowych w fabryce w Cigacicach. Wartość tej inwestycji wyniosła nieco ponad 70 mln zł i pozwoliła na stworzenie 80 miejsc pracy.
Rockwool Polska działa od 1993 roku, wytwarza produkty ze skalnej wełny mineralnej w dwóch fabrykach - w Cigacicach i Małkini. W ciągu prawie 15 lat działalności w Polsce Rockwool zainwestował ponad 400 mln złotych. Obydwie polskie fabryki zostały uznane za najbardziej wydajne zakłady grupy Rockwool, a strategia marketingowa polskiego oddziału - za najlepszy plan strategiczny roku 2001. /Źródło: PAIiIZ/
Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Ankieta

Plastline

Plastinvent