Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Aktualności RSS

ISO - Niewymierna Korzyść?

Drukuj

ISO - Niewymierna Korzyść?

Przeprowadzono ostatnio badania ankietowe wśród przedsiębiorstw i firm zaangażowanych w proces zapewnienia jakości w oparciu o normy ISO 9000. Przebadano trzydzieści firm różnych branż. Wśród nich, certyfikat ISO:9000 otrzymało 60% badanych, a pozostałe były w trakcie wdrażania. Badania wykazały, że dla polskich producentów i handlowców wdrożenie systemu jakości i otrzymanie odpowiednich certyfikatów stanowi fundamentalne narzędzie strategii marketingowej i gwarancję sprawniejszej organizacji zarządzania.

Analiza postaw, jakie prezentowały badane przedsiębiorstwa wykazała ponad dziesięć powodów, dla których podmioty te zdecydowały się na podjęcie omawianych działań. Grupują się one wokół korzyści własnych firmy, jak: zwiększenie konkurencyjności producenta i podniesienie atrakcyjności produktu, podniesienie prestiżu firmy i zdobywanie nowych rynków zbytu, w tym zagranicznych; zmniejszenie kosztów własnych i zapewnienie właściwej jakości finalnego produktu oraz umieszczenie danych przedsiębiorstwa w rejestrze PCBC jako podmiotu posiadającego certyfikat zarządzania jakością.

Drugą grupą odnoszonych korzyści stanowią relacje z klientami: wzrost siły negocjacyjnej i podniesienie prestiżu firmy na zewnątrz (reklama), ograniczenie ilości reklamacji oraz audytów ze strony klienta. Brane są też pod uwagę możliwości tworzenia międzynarodowych standardów, uporządkowanie problemów związanych z odpowiedzialnością pracowniczą za poszczególne działania oraz ułatwienia w przeszkalaniu nowych pracowników.

Przy przemyślanych i celowo podejmowanych decyzjach wdrażania norm serii ISO odnosi się niekwestionowane korzyści. Pamiętać jednak trzeba, że chaotyczność działań i mechaniczne podejście do problemu owocować może dużymi niepowodzeniami. /Źródło: Exporter/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent