Plast-Box S.A. staje się częścią globalnej transformacji energetycznej. Spółka informuje o kolejnej inwestycji, która potwierdza jej zaangażowanie w obszarze zrównoważonego rozwoju i odnawialnych źródeł energii. Na dachu budynku słupskiej fabryki zamontowana została mikroinstalacja fotowoltaiczna o mocy blisko 50 kW, co stanowi pierwszy etap zaplanowanych działań. Wdrażany program modułów fotowoltaicznych zakłada stopniowe zwiększanie mocy instalacji słonecznych.
Trzcina cukrowa może wzrosnąć do wysokości 10 stóp w ciągu 12 miesięcy. Niezależne badania przeprowadzone przez jedną z firm eksperckich ds. rynku tworzyw sztucznych i technologii MLT Analytics (MLTA) wskazują, że wykorzystanie polietylenu i polipropylenu pochodzącego z zasobów odnawialnych, takich jak trzcina cukrowa, rośliny niejadalne oraz biogenne tłuszcze i oleje, może rosnąć równie szybko.
Grupa Reifenhäuser to największa na świecie sieć kompetencji w zakresie technologii wytłaczania tworzyw sztucznych. Jedną z największych specjalizacji jest własny rozwój i produkcja ślimaków i cylindrów, absolutnie unikalna propozycja sprzedaży na rynku. Pod marką Reiloy firma Reifenhäuser jest znana na całym świecie z najwyższej ochrony przed zużyciem, co zostało potwierdzone przez niezależne źródła.
Tworzywa sztuczne są słabymi przewodnikami ciepła, ponieważ praktycznie nie mają wolnych elektronów dostępnych dla mechanizmów przewodzenia, takich jak metale. Izolacyjność termiczną tworzyw sztucznych ocenia się poprzez pomiar przewodności cieplnej. Przewodzenie ciepła to innymi słowy zdolność do przenoszenia ciepła, która w przypadku tworzyw amorficznych w temperaturze 0-200°C mieści się z reguły w zakresie 0,125-0,200 W/m-1K-1. Z kolei tworzywa termoplastyczne częściowo krystaliczne posiadające uporządkowane obszary krystaliczne mają lepszą przewodność.
Plastics Europe, będące głosem branży tworzyw sztucznych w Europie, ogłosiło dziś mianowanie na stanowisko Prezesa Marco ten Bruggencate, Commercial Vice President for Packaging and Specialty Plastics EMEA, Dow. Zastąpił w tej roli Dr Markusa Steilemanna, CEO, Covestro.
Targi PLASTPOL są wschodnioeuropejskim liderem imprez branży przetwórstwa tworzyw sztucznych i obowiązkowym punktem w kalendarzu wielu krajowych i światowych koncernów. Nie inaczej będzie w tym roku.
Tegoroczna edycja Targów Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy PLASTPOL jest ważnym krokiem w kierunku powrotu do przedpandemicznej jakości. Trend ten udowodniła już ubiegłoroczna, jesienna edycja. Pomimo niekorzystnego dla branży przetwórczej, jesiennego terminu i krótkiego, bo zaledwie trzymiesięcznego czasu przygotowania, organizatorom udało się przyciągnąć wszystkie wa
LANXESS, producent specjalistycznych środków chemicznych, odnotowuje silny wzrost na polskim rynku. W 2021 roku sprzedaż wzrosła do 118,5 mln EUR, co oznacza wzrost o 34% w porównaniu z 88,1 mln EUR rok wcześniej.
Największy udział w sprzedaży miały trzy jednostki biznesowe: High Performance Materials, która skorzystała na ożywieniu w przemyśle motoryzacyjnym, elektryczno-elektronicznym i budowlanym, Advanced Industrial Intermediates oraz Polymer Additives. Ta ostatnia skorzystała w szczególności z rozpoczynającego się ożywienia w przemyśle lotniczym oraz dobre
Kolejny kamień milowy w walce przeciwko stratom granulatu i przedostawaniu się go do środowiska - EuPC wraz z Plastics Europe rozpoczynają publiczne konsultacje nad projektem dobrowolnej certyfikacji w ramach programu Operation Clean Sweep®.
Zawory rozdzielające stanowią grupę elementów pneumatycznych, które mają za zadanie sterować kierunkiem przepływu czynnika roboczego. Są powszechnie wykorzystywane w układach pneumatycznych o przeznaczeniu napędowym lub sterującym. Co warto o nich wiedzieć? W naszym artykule przedstawiamy podstawowe informacje na temat jednego z ich najpowszechniejszych podziałów.
Włocławska spółka chemiczna, należąca do Grupy ORLEN, opracowała serię edukacyjnych bajek dla dzieci. Ich narratorami są „Granulki” - sympatyczne, animowane postacie, które jednocześnie stają się tzw. „brand heroes” i będą wykorzystywane w szerszej komunikacji marketingowej.