Ceny surowców do produkcji ABS kontynuowały spadki, które obniżyły notowania ABS o około 75 EUR/T, a ceny ustabilizowały się na poziomie 1265-1412 EUR/T. Ceny kontraktowe butadienu spadły w maju do 325 EUR/T, co oznacza ogromny spadek (aż o 200 EUR/T) w porównaniu z poprzednim miesiącem. Ceny akrylonitrylu również spadły o 138 EUR/T od kwietnia. Ceny kontraktów styrenowych uległy zmianie do poziomu 613 EUR/T, co stanowi spadek o 13 EUR/T.
Popyt na rynku poliacetalu był stabilny w maju, mimo że większość krajów europejskich pozostawała w pewnych formach blokad związanych z pandemią COVID-19. Wiele krajów zaczęło łagodzić ograniczenia na przełomie kwietnia i maja, ale wiele małych firm pozostało zamkniętych.
Działalność przemysłowa walczy o znalezienie równowagi, główne w oparciu o zakłady produkujące samochody które wznowiły działalność, ale tylko w ograniczonym zakresie. Jednak uczestnicy rynku nie oczekują, że przemysł motoryzacyjny w pełni odzyska dobrą kondycję w najbliższych miesiąc
Środowisko branżowe pozostawało w minorowych nastrojach, a jedynie najbardziej optymistyczni uczestnicy rynku starali się znaleźć jakiekolwiek pozytywy w aktualnej sytuacji. Główne branże konsumujące inżynieryjne poliamidy, w tym motoryzacja i tekstylia, pracowały na zdecydowanie niższych obrotach w marcu i do końca maja pozostały w ostrych ograniczeniach.
Najpoważniejsze restrykcje w wielu europejskich krajach zostały złagodzone od maja. Zakłady produkujące pojazdy samochodowe również zostały ponownie otwarte, ale działają one na niskim poziomie głownie ze względu...
Zgodnie z treścią komunikatu Organizatorów informujemy, że 26. edycja Sympozjum Technicznego PLASTECH została odwołana. W treści wiadomości oficjalne pismo do wiadomości wszystkich Gości i Uczestników Wydarzenia.
Energia słoneczna to niezwykle potężne źródło energii. Najważniejsze jest jednak to, że jest ono odnawialne oraz ogólnodostępne. Właśnie dlatego stworzono technologię, której zadaniem jest zamiana energii słonecznej na elektryczną. Cały proces odbywa się bez produkcji żadnych szkodliwych substancji, dlatego fotowoltaika jest również bardzo ekologicznym rozwiązaniem. Co warto wiedzieć na jej temat?
Fabryki przyszłości są już dla wielu polskich przedsiębiorców na wyciągnięcie ręki. Jednak różne firmy charakteryzują się odmiennymi etapami dojrzałości technologicznej, a samo wdrażanie nowych rozwiązań to najczęściej proces. W związku z obecną sytuacją, m.in. zyskującą na popularności pracą zdalną, tempo digitalizacji może w najbliższym czasie jeszcze przyspieszyć. Wskazujemy, którymi trendami przemysłowymi warto zainteresować już dziś, aby być o krok bliżej stworzenia prawdziwej fabryki przyszłości.
W imieniu Firmy EDORADCA, która od 19 lat specjalizuje się w pozyskiwaniu dotacji unijnych, zapraszamy na bezpłatny webinar "Jak Wykorzystać Dotacje i Poprawić Płynność Finansową Przedsiebiorstwa?", który odbędzie się w dniu 16 czerwca o godz. 11:00.
Wybuch COVID-19 pogłębił już istniejące problemy na rynku poliamidu 6 i poliamidu 66. Głównym czynnikiem charakteryzującym ten sektor pozostaje bardzo niski popyt na oba produkty końcowe, a producenci w obu łańcuchach wartości ponoszą konsekwencje i niepewność związaną z powszechnymi zakłóceniami w przemyśle motoryzacyjnym i tekstylnym. Produkcja poliamidu 6 została zmniejszona, chociaż niektóre zakłady pracują na dość wysokich poziomach, podczas gdy potwierdzono co najmniej jedno wyłączenie. Produkcja polimeru z UBE została znacznie zmniejszona po ogłoszeniu si
Popyt był znacznie lepszy niż oczekiwano w branży. Jednak w niektórych sektorach, szczególnie tych związanych z przemysłem samochodowym, popyt spadł do zera. Z drugiej strony nastąpił gwałtowny wzrost zapotrzebowania na sprzęt medyczny i ekrany ochronne, co zrównoważyło utratę rynku związanego z produkcją samochodów. Uczestnicy rynku uważają, że w rezultacie poziom wykorzystania w Europie były w stanie utrzymać się na poziomie 70–75%. Sugeruje to, że w branży ogólny popyt pozostaje dość stabilny.
Popyt na rynku poliacetalu w kwietniu był określany jako „mieszany”, ponieważ działalność gospodarcza w Europie była ograniczona z powodu restrykcji związanych z pandemią COVID-19. Niektóre kraje rozpoczęły zniesienie rygorystycznych środków „blokujących” pod koniec kwietnia, gdy liczba nowych zachorowań zmniejszyła się, ale nadal jest to dalekie od zwykłych działań. Niektóre główne zakłady produkujące samochody w Niemczech wznowiły działalność od 20 kwietnia, podczas gdy inne mają wznowić działalność na początku maja. Sektor samochodowy został zamk