Opublikowana przez Marię Skłodowską-Curie w 1929 roku praca na temat wpływu promieniowania X na bakterie stworzyła podstawy współczesnych technik radiacyjnej sterylizacji: wyrobów medycznych, przeszczepów, farmaceutyków i kosmetyków oraz higienizacji: ziół, przypraw ziołowych, suszonych grzybów i żywności. W latach 30. ubiegłego wieku pomysł wykorzystania promieniowania jonizującego do masowego wyjawiania nie miał praktycznego znaczenia. Wygodniejsze i tańsze były (podobnie jak dzisiaj) metody termiczne. W roku 1956 po raz pierwszy za pomocą akceleratora Van de Graaffa
Oerlikon Balzers, wiodący dostawca rozwiązań powierzchniowych, przedstawił nową ofertę powłok diamentowych BALDIA. Diament zapewnia specjalne właściwości: jest niezwykle odporny na zużycie ze względu na niezrównaną twardość, zapewnia przewodność cieplną i jest chemicznie obojętny, co czyni go najlepszym wyborem do obróbki materiałów o wysokiej wytrzymałości. Powłoki diamentowe z oferty BALDIA poprawiają wydajność skrawania i pozwalają na produkcję części z najwęższymi tolerancjami, co pozwala na najlepszą możliwą dokładność wykańczania.
Nowa o
Grupa Azoty S.A. uruchomiła linię pilotażowo-produkcyjną do wytwarzania skrobi termoplastycznej o zdolnościach produkcyjnych 300 ton na rok. Jednocześnie spółka podpisała umowy o nawiązaniu współpracy z firmą Polska Grupa Opakowaniowa Opakomet S.A. oraz Instytutem Badawczym Leśnictwa, a także list intencyjny z Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasami Państwowymi. Podpisanie dokumentów, potwierdzających wysoki potencjał biznesowy wprowadzonego rozwiązania, odbyło się 11 maja w Centrum Badawczo-Rozwojowym Grupy Azoty w Tarnowie.
Historia oprogramowania NX, znanego wcześniej pod nazwą UNIGRAPHICS, sięga początku lat sześćdziesiątych XX wieku. „The UNIGRAPHICS & NX Virtual Museum” to inicjatywa stworzenia wirtualnego muzeum o innej, właśnie historycznej stronie NX, gdzie będziemy gromadzić wirtualne artefakty dotyczące oprogramowania NX. Autorem tego pomysłu jest firma CAMdivision – największy dystrybutor oprogramowania NX w Polsce.
Jeszcze w 2018 roku Gartner[1] prognozował, że światowa wartość rynku usług chmurowych będzie rosnąć o około 15 proc. rocznie, sięgając w 2022 roku 331,2 miliardów dolarów. Tymczasem ostatnie prognozy Markets&Markets mówią o wartości około 500 miliardów do tego czasu, a ponad 800 miliardów do roku 2025.[2] Najnowsze dane wskazują, że w samym 2019 roku w Polsce odnotowano 30-procentowy wzrost rynku[3]. Widać zatem, że chmura nie jest już tylko futurystycznym trendem, ale czymś, co realnie pozwala zbudować przewagę konkurencyjną. Szczególnie w branży produkcyjnej,
W kwietniu akcje polskich producentów z Giełdowego Indeksu Produkcji (GIP60) wzrosły o 7,6% pozwalając mu wrócić powyżej poziomu 1000 pkt, od którego indeks wystartował na początku 2016 r. Dobra koniunktura w przemyśle zrodziła dla polskiego sektora produkcji wiele szans, ale też problemów – szczególnie z zaopatrzeniem, które do tej pory nie ograniczały znacząco wzrostu wartości rynkowej polskich producentów z GPW.
Betony ultrawysokowartościowe (UHPC) są uważane za materiał budowlany przyszłości. W przypadku barwienia ich należy jednak zadbać o utrzymanie zalecanej wytrzymałości na ściskanie powyżej 150 megapaskali. Tlenkowe pigmenty żelazowe marki Bayferrox koncernu LANXESS idealnie nadają się do stosowania w UHPC. Zostało to potwierdzone przez stowarzyszenie niemieckich producentów cementu (VDZ) na podstawie analizy wytrzymałości na ściskanie przeprowadzonej zgodnie z normą DIN EN 12390-3.
Grupa MOL podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 r. Wynik EBITDA Grupy wyniósł 664 mln USD – o 7 proc. więcej niż przed rokiem – pomimo trzeciej fali pandemii i związanych z nią restrykcji w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Na wynik wpłynęły m.in. rosnące ceny ropy i gazu oraz rekordowe marże petrochemiczne, a także dobre wyniki segmentu usług konsumenckich. Uproszczone przepływy pieniężne na poziomie 383 mln USD oznaczają z kolei poprawę o 17 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r.
W kwietniu rynek inżynieryjnych poliamidów znajdował się pod ciągłą presją dostaw i cen surowców. W przypadku poliamidu 6 duży popyt w całym łańcuchu wartości i wielu dalszych zastosowaniach nadal był głównym czynnikiem napędzającym pomagając producentom utrzymać wysokie wskaźniki wykorzystania posiadanych mocy. Występowały pewne ograniczenia na rynkach surowców, ale w większości to właśnie silny popyt na PA6 spowodował znaczne ograniczenie dostaw w perspektywie ostatnich kilku miesięcy.
Idąc z duchem czasu oraz pragnąć sprostać wyzwaniom stawianym przez współczesny rynek, firma DRP Group zdecydowała się na gruntowną przebudowę swojej strony internetowej www.drp.pl Spółka konsekwentnie dokłada wszelkich starań, aby DRP Group kojarzyła się wszystkim partnerom i klientom z profesjonalizmem, odpowiedzialnością i innowacyjnością. Nowa odsłona strony internetowej spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.