Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Strony Serwisu RSS

Luty'2008 - Tarnowskie Azoty Zmieniają Nazwę

Drukuj

Luty'2008 - Tarnowskie Azoty Zmieniają Nazwę

W ciągu minionego roku Zakłady Azotowe w Tarnowie Mościcach S.A., w związku z planowanym debiutem giełdowym, analizowały możliwość wprowadzenia nowej nazwy firmy - dostosowanej do wymagań globalnego rynku chemicznego (ponad 60% sprzedaży tarnowskiej firmy stanowi eksport). Kilkunastosylabową, trudną do zapamiętania nazwę miała zastąpić nowa marka. Prace nad nowym systemem identyfikacji powierzono zespołowi powołanemu przez departament marketingu strategicznego i public relations tarnowskiej firmy. Pierwszym etapem było opracowanie nazwy skróconej, która wykorzystuje dotychczasowe skojarzenia i znajomość marki.

- Zmiana bandery na globalną, najlepiej anglojęzyczną markę jakiej dokonuje wiele polskich przedsiębiorstw nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Pod koniec ubiegłego roku dokonaliśmy szczegółowej analizy i przyjęliśmy zupełnie inny kierunek poszukiwań. Spółka oprócz oficjalnej - długiej i skomplikowanej - nazwy nie posiadała wyrazistej nazwy handlowej i nowoczesnego systemu identyfikacji wizualnej. Postanowiliśmy „dozbroić” Zakłady o te elementy, bez których trudno być skutecznym na dzisiejszym rynku. Nie zawsze radykalne zmiany muszą być rewolucją. Życie i rynkowa praktyka same podpowiedziały nam kierunek tych poszukiwań: zazwyczaj sami o sobie i inni o nas mówimy „Azoty Tarnów” lub „Tarnowskie Azoty”. W publikacjach prasowych i korespondencji stosowany jest powszechnie zapis „ZAT”.... – wyjaśnia rzecznik prasowy Azotów, Jerzy Jurczyński. Ostatecznie zdefiniowano brzmienie nazwy skróconej spółki to Azoty Tarnów. - Na rynku krajowym trudno o bardziej jednoznaczną i znaną definicje naszej firmy. Dla partnerów zagranicznych słowo „azoty” jest nazwą własną, nie oznacza żadnego związku chemicznego…" mówi dalej.

Wraz z wprowadzeniem nazwy skróconej Azoty Tranów będą stosować nowy logotyp oparty na nowoczesnym liternictwie, dynamicznej kompozycji zawierającej unowocześniony symbol jaskółki. - Dotychczasowy logotyp odwoływał się do tradycji i historii, był wzorowany na liternictwie lat 20-tych XX wieku. Nie odwracamy się od tradycji, ale na rynku musimy podkreślać inne fakty: nowoczesność i innowacyjność. Powinniśmy być dumni, że na początku XXI wieku Azoty to firma nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się" – wyjaśnia. Bez zmian pozostaje oficjalna nazwa przedsiębiorstwa „Zakłady Azotowe w Tarnowie – Mościcach SA” - odnoszącą się do tradycji regionu i postaci założyciela fabryki, Ignacego Mościckiego. W styczniu br. nowy skrót i logotyp został zatwierdzony przez zarząd spółki.

Trwa opracowywanie – po raz pierwszy w historii firmy – tzw. brand booku czyli „regulaminu” określającego kolorystykę i zasady konsekwentnego stosowania nowego znaku we wszystkich działaniach firmy: od reklam po naszywki na ubiorach. - Opracowanie nowego znaku nie oznacza uruchomienia nagle ogromnych kosztów na zmianę wizualizacji. Celowo wprowadzamy zmiany w okresie, kiedy będziemy przygotowywać materiały reklamowe, targowe i identyfikacyjne na rok 2008. Teraz najważniejsza jest tylko konsekwencja… – mówi rzecznik Azotów.

Wyświetleń:
Plastline

Plastinvent