Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Analizy Rynkowe (EP) RSS

[2014-09] Zrównoważony Rynek Poliacetali

Drukuj

[2014-09] Zrównoważony Rynek Poliacetali

Europejski rynek poliacetalu w sierpniu był zrównoważony z nieco wolniejszym popytem wynikającym z okresu wakacyjnego na całym kontynencie. Nie było większych zakłóceń w dostawach. Obecnie, ceny kontraktowe poliacetalu w Europie wg notowania Contract Quartely DDP są nadal na poziomie 2130-2330 EUR/T dla kopolimeru, a dla homopolimeru 2885-3035 EUR/T.
Import poliacetalu do EU28 wyniósł nieco ponad 34 tys. ton, co stanowi wzrost o 14,5% w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku, według danych Eurostat. Największy import na poziomie 17,1 tys. ton odnotowano z Korei Południowej, następnie z Tajlandii, Japonii, Chin i Tajwanu. Eksport poliacetalu gwałtownie spadł w pierwszym półroczu 2014 do 9,6 tys.ton, co oznacza spadek więcej niż 57% w porównaniu do pierwszego półrocza 2013 roku.

W Europie Zachodniej, sprzedaż na rynku samochodów wzrosła 12-sty miesiąc z rzędu w sierpniu, według danych branżowych. Rejestracja nowych samochodów osobowych wzrosła o 1,2% do 640,123 sztuk w porównaniu do poprzedniego miesiąca, ale sezonowa stopa (SAAR - the seasonally adjusted rate) spadła do 11,9 mln sztuk samochodów z 12,2 mln sztuk zanotowanej w lipcu.

Sprzedaż w Wielkiej Brytanii w sierpniu wyniosła 72,163 sztuk, co stanowi wzrost o 9,4% rok do roku, wzrost odnotowano również w Hiszpanii o 13,7% w porównaniu do sierpnia 2013 roku. Spadek w sprzedaży odnotowano w Niemczech o 0,4%, we Francji o 3% i we Włoszech o 0,2%.

Poliacetal jest coraz częściej stosowany jako materiał do produkcji części samochodowych tj. układy paliwowe, systemy pasów bezpieczeństwa, klamki, ze względu na właściwości, takie jak wytrzymałość, stabilność wymiarów, wytrzymałość i odporność na zmęczenie. Producenci poliacetalu poszukują dalszych zastosowań dla tego tworzywa w samochodach, jako trendu w kierunku zmniejszenia wagi pojazdów i zużycia paliwa.
Ceny metanolu zaczęły stopniowo wzrastać od drugiej połowy sierpnia, osiągając poziom 290-295 EUR/T FOB Rotterdam we wrześniu. W pierwszym tygodniu września, ze względu na bieżące problemy produkcyjne, oferty skoczyły powyżej 300 EUR/T FOB, a następnie osiągnęły poziom 310-315 EUR/T FOB 4 września. Ceny spot były na poziomie 309 EUR/T Fob Rotterdam. Negocjacje cen kontraktowych na IVQ mają się rozpocząć w pierwszej połowie września. /Źródło: Tecnon OrbiChem/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Przeczytaj także:

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent