Polecamy

B2B Giełda Tworzyw Szukaj
Świat Tworzyw RSS

Elastofoam w Zastosowaniach Motoryzacyjnych

Drukuj

Elastofoam w Zastosowaniach Motoryzacyjnych

Globalny producent chemikaliów i tworzyw sztucznych koncern BASF (Ludwigshafen; www.basf.com) opracował integralne elastyczne pianki poliuretanowe, które mogą być używane do wytwarzania lekkich osłon silnika. Pokrywa wykonana jest z "Elastofoam" I4603 i produkowana przez austriacką firmę Polytec Car Styling (Hörsching; www.polytec-group.com). Firma BASF poinformowała, że najważniejsze czynniki to, przede wszystkim by osłona była lekka, wykazywała właściwości tłumiące oraz miała wysoką jakość powierzchni.

Christian Schobesberger, odpowiedzialny za rozwój techniczny w Polytec, powiedział: "Wraz z BASF, opracowaliśmy taki sposób, że materiał, produkcja i funkcjonalność są optymalnie dostosowane do siebie. Ponadto, uzyskuje się to w niesłychanie krótkim okresie czasu. Możemy w ten sposób produkować różne geometrie dla różnych modeli silników, upraszczając naszą logistykę".

Szwedzki producent samochodów Volvo (Hisingen; www.volvo.com) aktualnie wykorzystuje tę pokrywę w czterech różnych modelach w silnikach benzynowych. Pokrywa waży około 1,3-1,7 kg, w zależności od modelu.

W przeciwieństwie do konwencjonalnego silnika, pokrywy wykonane są z dwóch materiałów, elastyczna miękka spieniona okładka uzyskana zostaje w jednym etapie - jeden materiał w jednym etapie procesu - w ten sposób dokonano integracji właściwości akustycznych i mechanicznych w jednej części. Oszczędza to etapy procesu w trakcie produkcji, gdyż pojedynczy komponent umożliwia również lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni wokół silnika.

Pokrywa ma strukturę pianki o otwartych komórkach w dolnej powierzchni, co oznacza, że ​​mogą wchłaniać dużo energii, w rezultacie zwiększając bezpieczeństwo dla biernego pieszego w przypadku zderzenia. Elastofoam I 4603 firmy BASF  jest materiałem dźwiękochłonnym i elastycznym, widoczna część ma niską gęstość składnika 140 kg/m3, jest wymiarowo stabilny, odporny na nośniki, a także odporny na starzenie termiczne do 150°C. /Źródło: Plast Europe/

Wyświetleń:
Komentarze użytkowników (0)

Przeczytaj także:

ALBIS - In Touch With Plastics

Plastline

Plastinvent